Mementaaldieetntaal afvallen, zo noemen we het voor het gemak. Wat dat is? Je leven lichter maken. En dat in een aantal stappen. Ik beschrijf er hier 5, Maar het uiteindelijke doel is dat jij je relaxed voelt onder de meeste omstandigheden.

Stap 1: doe een ding tegelijk!

In het begin lijkt dit enorm moeilijk en frustrerend. Want het kan toch best? Bellen en thee zetten tegelijk. Nee! Onbewust ontwikkel je stress hiermee. Dus, kies! Zet de waterkoker aan en bel dan je vriendin. Door even ding tegelijk te doen, heb je je aandacht er beter bij en gaat alles je beter af. Je zult zien dat je uiteindelijk minder tijd kwijt bent, dan dat je aanvankelijk dacht!

Stap 2: stel prioriteiten

Dit kun je op grote schaal doen om richting je levensdoel te werken, maar je kunt ook per dag je prioriteiten stellen. Zorg dan dat dit past op een post-iT! Zo weet je zeker dat je nooit verder komt dan vijf en je dus jezelf niet te veel op de hals haalt. Als je na deze vijf dagdoelen nog tijd over hebt kun je altijd een nieuw briefje schrijven.

Stap 3: kies en zeg Nee!

In de vorige stap heb je je prioriteiten gesteld, dus dan zou kiezen nu een stuk makkelijker moeten zijn toch? Blijf bij je briefje en zeg nee tegen andere dingen! Tenzij je zeker weet dat het kan of je er een doel voor morgen mee kunt afstrepen.

Stap 4: plan ontspanning als prioriteit!

Eigenlijk kun je dan dus nog maar 4 dingen op je briefje kwijt als je het heel serieus neemt. Zonder ontspanning kun je geen inspanning leveren. Maak hier dus tijd voor. Ondanks alle doelen die je hebt is ontspanning erg belangrijk! Remember, zonder ontspanning geen inspanning.

Stap 5: elimineer negatief denken en geniet!

Probeer bij al je negatieve ervaringen na te gaan wat er wel goed gaat en verleg je focus daarop! Zoals alle begin lastig is is ook dit in het begin een opgave, maar je zult zien dat de positieve gedachten het uiteindelijk zullen winnen.

Volg mijn blog met Bloglovin

Reacties

reacties