Zoals jullie hebben gemerkt, is de site een tijd uit de lucht geweest. Bijna 6 maanden zelfs.
Dit had te maken met een voor mij zeer hardnekkige blessure, waar ik al sinds 2012 van probeer te herstellen.
De titel geeft het eigenlijk aan. Mijn dagelijkse bewegingen zijn niet helemaal evenwichtig. Wat er uiteindelijk voor heeft gezorgd, dat ik al bijna 3 jaar rondloop met een stijve nek en daardoor hoofdpijn. Vele behandelingen later ben ik nu zover, dat ik eindelijk weet wat mijn lichaam uit balans trekt. Mijn “grote rugspieren”.

Dat wil dus eigenlijk zeggen, dat je goed getrainde spieren alsnog verkeerd kunt gebruiken! De kleine stabilisatoren in je lijf zijn dan te zwak, waardoor je de grote spieren gebruikt om te compenseren. Waar mijn trainingsschema eerder dus voornamelijk bestond uit squats, fly’s, benchpress, leggpress en lunches, bestaat dat nu uit de volgende oefeningen:

2 x 10 herhalingen shifts (liggend je ene been uitstrekken, om en om)
2 x 10 herhalingen bekken kantelen (rug hol en bol maken)
2 x 10 herhalingen armen strekken (in ruglig de armen in de lucht strekken en weer langzaam laten zakken)
2 x 10 herhalingen knikken (in ruglig ja knikken met de nek, zonder je keelspieren aan te spannen)
2 x 10 herhalingen swingen met de armen omhoog (de armen om en om omhoog zwaaien

1 x per week een flinke wandeling, of zwemmen.

Verder beweeg ik zoveel mogelijk gezond, door te fietsen en te lopen.

De komende tijd zal ik mijn blogtijd voornamelijk richten op het mentale aspect. Ook test ik gadgets, zoals de emwave PSR en de Jawbone UP. In de nabije toekomst wil ik dit uitbouwen en er ook weer nieuwe boekrecensies aan toevoegen. Als ik weer volledig hersteld ben, zal ik me ook weer meer op het bewegen gaan richten!

Reacties

reacties